joi, 12 decembrie 2013



Cântec pentru maica

Nimeni pe lume nu-i ca tine, maică,
Așa puțină și-așa sfântă ca un Crist.
Așa de dârză în fața sorții stai, că
Ne minunăm cum ți-ai cărat destinul trist.


E zis că Domnul dă cui poa' să-ndure,
Dar ție parcă ți-a dat numai rele,
Te-au cocoșat poverile prea dure
Și ai trecut, strângând din dinți,prin ele.


Mă mir, ce mică ești și-mpuținată,
De parcă morții tăi te-au rupt fâșii
Și fiecare a plecat cu o bucată,
Din trupul tău, zămislitor de fii.


Mă- ntreb, ( feri-v-ar de-asta Domnul! )
Ce crunt, ce-adânc, ce groaznic te-a durut,
Să îți ia Moartea prea devreme omul,
După ce-ți luase, tinerel, primul născut.


Ai, mărunțico, acum numai doi fii,
Dar ți se umple curtea de nepoți,
Știi doar tălică, ce mândră poți să fii,
Când ne- ntâlnești de sărbători pe toți.

Ești bolnăvioară și te-aș duce peste tot,
La doctori mari, să-ți  caut sănătate,
Numai că-mi spui că, să găsesc, nu pot,
Un optim leac pentru singurătate.

Noi suntem leacul, de care-ai vrea s-ai parte,
Cu noi prin preajmă-ți este cel  mai bine,
Dar puii tăi- ș-urmează destine-n altă parte,
Revin înflămânziți de dor, mai rar, la tine.
................................................................

Să nu-mi treci, Doamne, și mama-n neființă,
Mai lasă-mi mâna și obrajii de părinte,
Scluptați de lacrimi și de suferință,

Să-i mai sărut smerit, că-s moaște sfinte!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu